Monday, June 27, 2011

Nak Letak READ MORE Pada Post Yang Panjang

Amboi dah terer nampak nak ajor2 org pulak...hehehe. Kekadang tu saya nampak bloggers cerita panjang lebor kat post dia jadik saya pun study la skit macam mana cara nak pendek kan nye dengan letak READ MORE. Jadi bila orang interested nak baca seterusnye bolih la dia klik kat situ. Kalu tak dia bolih skip dan baca post yang lain...senang kan? lagi pun blog nampak lebih teratur.

Hmmmm..caranya sangat la mudah. Pertama tulis macam biase kat COMPOSE tu lepas tu bila dah siap, klik kat EDIT HTML dan letak <!--more--> di mana2 tempat yang kita rasa nak berhenti dan beri pilihan pada pembaca untuk membaca seterusnye atau pun tidak.

Bagi saya la ye, kalu nak baca satu2 cerita tu sampai paragraph kedua je...lepas tu kalu tak menarik saya stop. Jadi agak nye bagus la letak bende alah ni selepas ayat terakhir di paragraph tersebut.

Saya dah cuba dan memang menjadik...erkkkss tapi kan setakat ni semua posts saya pendek2 je hehehe jadi tak bolih di applikasi kan lagik.

3 comments:

  1. salam..sekarang saya faham dah beata spce yang ari tu ayah mei kata..yang tu ayah mie kena blog dia, baru dia tak mai..hehehe.

    boleh dak nak cadang ayah mie letak msg box..senang kit nak kmukasi...cdgan membina ja..hehehe.

    ReplyDelete
  2. ok...erksss apa yek msg box tu...ada widget ke untuk buat tu?

    ReplyDelete